תזמינו שיחה חוזרת

דוד קיטור חשמלי

מה הם מחממי שמן ולמה הם משמשים

מחממי שמן

מחממי שמן המכונים לעיתים כמחממי נוזלים תרמיים או מחממי שמן תרמיים הם הכרחיים במגוון תעשיות, החל ממפעלים כימיים למתקני עיבוד טקסטיל ועד למערכות לטיפול בשפכים.

מחמם שמן תרמי בדרך כלל מכיל חבילת חימום וקירור אחידה, המאפשרת לחמם את הנוזל לטמפרטורות גבוהות במיוחד. מחמם שמן תעשייתי הכולל מכלים, משאבות, שסתומים, מדידים וחילופי חום, נועד להעביר בבטחה את החום שנוצר בשמן דרך מערכת צינורות ליעד הנדרש, על מנת לשרת פעולה מסוימת.

כיצד הם פועלים

מחממי שמן חמים פועלים על ידי מחזור שמן, שהוא נוזל תרמי המסוגל להעביר חום באופן משמעותי. השמן מחומם באמצעות תהליך בעירה, ולאחר מכן עובר דרך המערכת כדי לשאת את החום למקומות אחרים. לאחר פליטת החום, הנוזל מוחזר ומחומם מחדש במחזור רציף.

שימוש במערכות חימום שמן תרמי במקום מערכות בעירה ישירה

אנשי מקצוע בתעשייה מעסיקים מערכות של מחממי שמן תרמי ממגוון סיבות שונות, אך בראש ובראשונה בטיחות: ברוב התהליכים התעשייתיים המנוהלים כיום, חום נוצר כתוצאה מבעירה ישירה של פחמימן, שבאופן כללי לא בטוח להעביר חום עמו. מחממי שמן מהווים אלטרנטיבה בטוחה יותר.

בנוסף, גישה זו מציעה שליטה מועטה על העברת חום. תהליך הבעירה עלול לסכן באופן רציני את בטיחות הרכיבים המכאניים החשופים. עובדה זו יכולה, בתורה, להגדיל משמעותית את עלויות התחזוקה של המערכת.

התכנון של שימוש במחממי שמן

מחממי שמן תרמיים פועלים על אותו עיקרון כמו עמיתיהם המבוססים על קיטור. תהליך התכנון של מחמם שמן תרמי מתחיל בזיהוי ההגדרה המתאימה ביותר למערכת והתהליך הדרוש.

לאחר מכן, נבחרים רכיבים בעלי חוזק מספק, והמחמם נבנה. בעת בניית התקנים אלה, חיוני שנוזל העבודה (שמן תרמי) ישמור על טמפרטורה בין נקודת ההבזק של השמן לנקודת האש. יש להימנע מתנאים אחרים אשר עלולים לתרום להתמוטטות מכאנית כגון דליפות.

כמו כן, חשוב לוודא שהנוזל כלוא לחלוטין ואינו חשוף ללחות או לאור שמש ישיר. על מנת שהמערכת תוכל לשרת את המטרה למענה הותקנה.

סוגים שונים של מחממי שמן

ישנם מספר סוגים של מחממי שמן חמים לבחירה, כגון:

מחממי שמן חם Firebox משתמשים בתא שריפה גלילי עם מעטפת חיצונית. כאשר השמן מסתובב דרך הצינורות במערכת, הוא אוסף חום מגזי המבערים הכלולים בצינורות. כשהשמן ממשיך דרך המערכת, הוא צובר חום נוסף מלהבת המבער, לפני היציאה מתא השריפה כדי להעביר את החום למקום אחר במערכת.

מחממי שמן חם סלילי משתמשים במבער הנפתח לסליל. כאשר גזים מסתובבים בקצה המחמם, הם עוברים את הסליל שבו הם מסתובבים עם השמן. השמן סופג את החום מהסליל, ואז יוצא מהמחמם כדי להתחיל בהעברת החום.

מחליפי חום פועלים על ידי שאיבת חום מגזי הפליטה של ​​המערכת. השמן סופג את החום הזה כשהוא זורם דרך סט סלילים הממוקם במחליף. מערכת זו היא דוגמה מצוינת ליעילות מחמם שמן מכיוון שהיא מנצלת את החום שכבר נוצר, ומשתמשת בו כדי להוריד את הדרישות מהמערכת מבלי לצרוך שמן נוסף.

הרבגוניות של מחממי שמן תעשייתיים

מחממי שמן מגוונים, אמינים ובעלי ביצועים גבוהים משמשים במגוון של תעשיות שונות. אמנם יש כמה עלויות מראש הנדרשות כדי לבצע את המעבר ממכשירים מסורתיים מבוססי קיטור, למחממי שמן חם.

היתרונות הבטיחותיים ארוכי הטווח ועלויות התחזוקה הנמוכות מספקים החזר חיובי על ההשקעה במחממי שמן ברמה הכלכלית, ברמת הפעילות וברמת הביטחון במפעל שלכם, ובזכות זאת הופכים את המעבר למשתלם.

בחירת מערכת מחממי שמן

רכישת מערכת חדשה של מחממי שמן כרוכה בהערכת צרכים יסודית וכן בהבנה של האפשרויות הקיימות.

לאחר שקבעתם שהמערכת מתאימה לצרכים שלכם ממערכת חימום ישיר, חשוב לוודא שאתם בוחרים במערכת שעונה על המפרט שלכם במפעל, בנוסף להסדרי בטיחות ותפעול נוח.

מוכנים לבצע את המעבר? הצעד הבא שלכם צריך להיות פגישה עם מהנדס מערכות בחברה שלנו, שיכול לפתח מערכת חימום שמן חם חסכונית שיכולה לענות על הצרכים שלכם על הצד הטוב ביותר.