תזמינו שיחה חוזרת

מבערי גז

מבערי גז

במהלך השנים האחרונות נעשו צעדים גדולים בטכנולוגיית המבערים והבקרות הנלוות להם. התפתחויות אלו הביאו לייצור מבערים בטכנולוגיה מתקדמת, המספקים את השליטה המדויקת ביותר על יחס הדלק/אוויר בכל טווח הבעירה של המבער. זאת, לצד יחס ירידה מורחבת עם רמות נמוכות של עודפי אוויר ויעילות ההפעלה הגבוהה ביותר שניתן לבצע.

הכנו עבורכם מדריך קצר למבערי גז שיסייע לכם לקראת רכישת מבער הגז הבא שלכם.

מהם מבערי גז תעשייתיים?

באופן הפשטני ביותר, מבער הוא מכשיר מכני שמערבב דלק ואוויר יחדיו ובאמצעות מכשיר הצתה מהווה פלטפורמה לבעירה.

כיום, עם כל כך הרבה אפשרויות, בחירת המבער המתאים לפונקציות עיבוד חום יכולה להיות אתגר. עם זאת, בחירת מבערים קפדנית יכולה למנוע השבתה ומצבי חירום ולעזור לחברה שלכם לחסוך כסף.

בחירת המבער המתאים לצרכים שלכם דורשת מחקר מקדים, יש לקחת בחשבון לא מעט משתנים כדי להבטיח פעולת מבער תקינה. חלקם פשוטים, אבל אחרים דורשים קצת יותר מידע.

להלן נקודות המפתח שיעזרו לכם כשיגיע הזמן לבחור את המבער הבא שלכם:

  1. חשבו מראש את הקיבולת הדרושה לכם

קיבולת, המכונה גם דירוג מבער, מוגדרת כטווח שבין ה-BTU המינימלי והמקסימלי שניתן לשחרר ממבער בעל להבה יציבה ובערה מקובלת. במילים אחרות, קיבולת המבערים היא טווחי האש המינימליים והמקסימליים.

בעת בחירת מבער, וודאו כי לכל הדגמים שאתם בוחנים יש קיבולת נאותה לתהליך הספציפי שאתם צריכים. קיבולת קטנה מדי עלולה להוביל לעומס עבודה ולמנוע ממערכת הבעירה להגיע לטמפרטורה הנדרשת. זה יכול להוביל להשבתה בייצור, מה שעשוי להוביל להוצאות מיותרות. קיבולת גדולה מדי גם יכולה להיות מוגזמת אם אינכם צריכים אותה. כלומר, אתה עשויים לשלם על מבער שכנראה לא תשתמשו בו לרמת הקיבולת המקסימלית.

  1. צרכי טמפרטורה

התחום השלישי של השיקולים בעת בחירת מבער הוא הטמפרטורה של התהליך. חשוב שלצורב הנבחר יהיו ביצועי טמפרטורה שיצליחו לענות על הצרכים שלכם. ברמה גבוהה, המבערים מחולקים לשתי קטגוריות: טמפרטורה גבוהה וטמפרטורה נמוכה. מבערים בטמפרטורה נמוכה פועלים בעיקר מתחת ל-1000°F (538°C).

  1. בחנו את פרטי התהליך

מעבר לטמפרטורה ולמבער עצמו, חשוב גם להבין את פרטי התהליך ומהן הדרישות הספציפיות. לדוגמה, אם המצב הצדיק שיטת אש עקיפה, דרך קלה אחת להשיג זאת היא לירות לתוך צינור. שריפת צינורות אינה אפשרית בכל מבער, ולכן חשוב לדעת את פרטי התהליך. הם יכולים להיות גורם מפתח בבחירת מבערים.

  1. מומלץ להבין את גיאומטריית הלהבה

ודאו כי למבער יש את גיאומטריית הלהבה המתאימה כדי להתאים לתא ספציפי. לדוגמה, להבה ארוכה מדי עלולה לגרום להתקפה. מדריך המבער יכול לעזור לך לקבוע את הגיאומטריה הנכונה.

בנוסף, בעת ירי לתוך תא, חשוב להיות מודעים ללחץ האחורי ומהירויות ההצלבות. לחצים לאחור יכולים להשפיע על פעולת המבער הכוללת. לחץ גב רב מדי יכול לעצור את זרימת הגז או האוויר למבער. מהירות הצלבה גורמת לבעיות בתאורה וביציבות הלהבה, אך ניתן למנוע אותה באמצעות שרוול משני.

  1. חקרו את ההצתה

הצתה היא נקודת שיקול נוספת שנראית ברורה, אך לעיתים קרובות מתעלמים ממנה. ניתן להדליק מבערים על ידי טייס או ניצוץ ישיר. מבערים מסוימים מאפשרים את שתי השיטות, אך כמו מקרים רבים אחרים, האפליקציה עצמה תכתיב איזו שיטה היא הטובה ביותר.

כמה מילים לסיכום

יש לזכור מספר שיקולים מיוחדים בעת בחירת מבער. מלבד מאפייני המבערים המפורטים, ישנם גורמים נוספים המשפיעים על בחירת המבערים. הקפידו לרכוש מבערים העומדים בתקנים ובאיכות הגבוהה ביותר.

בנוסף, תהליכים מסוימים יכולים להיות מורכבים יותר מאחרים, במיוחד אם חלים מספר תנאים מיוחדים.

אל תהססו להתייעץ עם המומחים שלנו באנרגטיקה בע"מ – הנדסת כללית ומערכות חום כדי להבטיח שההחלטה הנכונה מתקבלת.